Cyclop Seafood


跟Alex 一起的日子久了,慢慢地我也忘了怎么煮中菜。
而西菜反而越煮越进步!还是Alex 教导有方啦!我哪有那么棒呢?呵呵!

西菜功夫虽然是多了一点,不过难得这道Cyclop Seafood 能博得Alex 一笑,
那些厨房汗水再流多一点又算得了什么呢?


Photobucket

这道海鲜用料简单:尖嘴鱼片(whiting fillet)、squid、green prawn、swiss brown mushroom。

1 把虾和冬菇切碎,再用胡椒、盐调味。(材料1)
2 把材料1塞进鱿鱼片里,再慢煎10-15分钟。然后移到烤箱里再烤10分钟左右。
3 另外把鱼片掩好(掩料:盐、黑胡椒、soy sauce、chilli flake 等),然后再把鱼片两面煎熟。
4 另外把剩下的冬菇切成薄片,用些牛油慢火煮热。再来就把超市买回来的“mushroom and white sauce” 添进去,慢火滚热至10分钟。快完成的时候再加入少许dill leaves。
5 把所有煮好的材料慢慢一个一个摆在平碟上,再铺上一粒荷包蛋就形成了这副搞笑的Cyclop Seafood!

通常我煮的时候,Alex 总会跟着一起煮。
这道就是他乱来的一道豆角,
他说:不能只吃海鲜、肉啊!不来点青的我们迟早会变肥佬肥婆咯!

Photobucket

6 comments:

Evelyn said...

米亚,知道你的部落为什么会吸引我吗?因为你们的每一道菜都看起来很好吃!呵呵。希望能像你这样煮得一手好菜,那我的男友就跑不掉啦。^^

Evelyn said...

除了美食之外我也很喜欢看你写与男友的爱情故事喔!

米亚 said...

Evelyn... 谢谢你给我的鼓励。原本这样肉麻的事我应该藏起来就好了,难得你喜欢我们煮的菜我真的感到非常开心。谢谢你哦~

Colin Woon said...

Like Evelyn said, all these wonderful and delicious looking food makes your blog so interesting, add a little bit of romantic love stories and you have a loyal reader like me!!!

The Cyclop Seafood looks so "PRO"! I would have pay top dollar for this dish!

Sonia ~ Nasi Lemak Lover said...

Never eat Cyclop seafood before, but look at the ingredients, I bet this is a very delicious dish, look really pro and nice. I dont think I can cook this, as some of the ingredients couldn't found it here, too bad..By the way, Alex's simple stir fried bean also look nice, yummy.

米亚 said...

Hi Colin and Sonia... Thank you for dropping messages so often... really appreciate it...! We are not the super pro in making dishes but we certainly have this incredible immense interest in cooking! Alex would be happy to find that people like the way he dishes look like...

Post a Comment

不吐不快... 赶快留言吧!

Related Posts with Thumbnails
top