滑蛋河 / 广府鸳鸯


那天看iron chef,节目里的主题是面条,
刚好其中一位厨师煮了这道滑蛋河,
我男友指着电视上气不接下气地跟我说:
那个.. 那个扁扁一条条的面我在大马那里吃过哟!!!
(他的表情真可爱!)
后来我就顺便教他说这种面条叫滑蛋河~ 广东人常常称它为广府鸳鸯~
滑蛋河这三个字太难记了,他只记了广府鸳鸯,因为:
Kung Fu + Yin Yang = 广府鸳鸯!
哈哈!!!好可爱哦!!!
为了奖励他学得那么快,那晚我就给他煮这个咯!



11 comments:

Sonia ~ Nasi Lemak Lover said...

wah, this is lovely and yummy.
Never cook this at home before, after see your post, gonna to try it soon.

米亚 said...

It is nice to eat, less to prepare, less to clean up too!

米亚 said...

It is nice to eat, easy to prepare, less to clean up too!

温馨小屋 said...

哇!跟餐馆的滑蛋河好像哦!!厉害厉害!

孤Owl的王子- Nick Goh said...

卖相很好,几时请我吃??呵呵!

Colin Woon said...

You're GOOD! Your 滑蛋河 looks really really good and delicious! How long does it take to prepare this?

This is one of my fav dish! I really feel like having one just about now.

米亚 said...

谢谢,孤傲王子,如果你过来作客,我一定请你吃个饱哦!
温馨:谢谢你的赞美~ 我还得多多向你学习呢!
Colin:It takes me less than half an hour to make it~ I spent most of the time cutting the rice noodle instead! Hehe~

Bakeling said...

你还炒得似模似样呢!


我很想知道,你的Hor Fun 那里可以买到?是supermarket 吗?

米亚 said...

谢谢bakeling,我的河粉要到华人店才买得到呢,你那里巴刹应该也买得到~

Agnes Sim said...

wow...好好吃哦!

米亚 said...

谢谢你的赞美哦!

Post a Comment

不吐不快... 赶快留言吧!

Related Posts with Thumbnails
top