香港之旅的忧虑


上星期和上上星期一样平均工作了62小时。
原本下星期一是劳动节,休假一日,
我开心得见牙不见眼地跟我男友说:我们可以去玩啦!


结果昨天星期五老板跟我说:下星期一你可以开店吗?
我整个脸都黑起来了,然后跟他说:我不干,很累了!
他居然生我的气! 想休息一天还真不容易哦~

今天对着电视机发呆的我回想:昨天自己是不是过分了一点啊?
我不开店,他就要自己辛苦了~
(我不干,他不管,病人就没药吃了)
可是人家也需要休息啊~
怎能一直叫人家把全部时间都给了他呢?

想着想着,电视新闻又播放最近猪流感(Swine Flu)的状况。

“Hong Kong quarantined hundreds of hotel guests and workers on Friday
after a tourist from Mexico tested positive for swine flu, Asia's first confirmed case of the disease... ”

什么??袭击香港啦?

“Police officers wearing gloves and masks guarded the Metropark Hotel
and officials ordered a weeklong quarantine of the some 200 guests and 100 staff”

不是吧?

而且还是我们订的那间旅馆。
我还很操心,到底是指九龙塘那间,还是铜锣湾的?
(千万不要是浅水湾的,拜托~)

突然心里沉了一下...
两个月后我们俩就要去那里旅行了,怎么办?.
宝贝还安慰我说:
即使被侵袭,我们原定的计划也不会变~
我知道他很想要我快快乐乐地去旅行,
可是我也很担心他的健康噢~

而且我们都疏忽了点,
一开始知道这消息就应该去拿Tamiflu,
(况且我们俩都是药剂师)
现在卖完了,连商家都没货了。
糟了!我的美食之旅还能实现吗?

目前只能看图,还未去成

等我呀美食~ (将近三年没回去了,我真想念亚洲美食)

寻找图片时无意让我发现这张香港政府还在建造的购物商场,
好壮观哦~ 真想去逛逛~
在外流浪了三年的我,感觉就像乡下人出城一样!

我的香港之旅到底还能实现吗?

3 comments:

Sonia ~ Nasi Lemak Lover said...

Dear, by that time, everything should be alright, dont worry, your dream sure will come true. God bless you.

Colin Woon said...

Yeah, like Sonia said, it should subside by the time you guys travel. No worry there. Beside statistically , flu spread usually slow down during June and July.

So cool to know that you guys are pharmacist! Not easy stuffs!

米亚 said...

Thanks~ I should have known that the flu should be gone by then... probably it is the long working hour that adds up to my stress level~ Really look fwd to my asian food travel/adventure~ Hurray~

Post a Comment

不吐不快... 赶快留言吧!

Related Posts with Thumbnails
top